Životopis, motivačný list, žiadosť o prijatie do zamestnania

Napísať životopis, motivačný list, žiadosť o prijatie do zamestnania nie je ľahká vec, dajte si záležať.
Na internete je viac ako dosť ponúk vzorových šablón týchto dokumentov. Môžete si vybrať vzor, ktorý vám vyhovuje. Ale!

 

ŽIVOTOPIS

Len vám pripomínam, že v prostredí Európskej únii sa používa v prevažnej miere jednotne dohodnutý formulár.

Uvedomte si, že:

  • fotografia, ak vôbec použiť, tak profesionálnu (vážneho charakteru napr. ako v dokladoch),

 

  • vzhľad životopisu, pravopis, presnosť údajov je veľmi dôležitý,

 

  • mailové adresy na profesionálnu komunikáciu by mali mať tvar: krstné meno.priezvisko@....., priezvisko.krstné meno@.... . Vyzerá to totiž zaujímavo, ak na fotografii ste v saku a máte kravatu a vaša mailová adresa je napr. pupček3@.... ,

 

  • môžete použiť vzor formulára, ale príklady z nich - pracovné činnosti - berte len ako pomôcku. Z mojej dlhodobej praxe vám môžem potvrdiť, že takto prevzatý príklad pracovných činností zo šablóny životopisu skúsenému HR-istovi (personalistovi) hneď udrie do očí. Ako sa to dá zbadať? Veľmi jednoducho. Porovná si viacej uvedených skutočností v životopise,

 

  • Iba.Vy viete, kto ste, akú doterajšiu prax máte, aké vzdelanie máte, atď.,

 

  • pracovné skúsenosti nekopírujte z popisu pracovného miesta z pôvodného zamestnania (popis pracovnej činnosti, náplň práce), lebo majú stručnú formuláciu. Váš budúci vedúci nepotrebuje vedieť aké ste mali kompetencie, alebo zodpovednosti a právomoci v prechádzajúcom zamestnaní, ale aké zručnosti máte teraz (čo konkrétne ovládate).

Príklad:

Zúčastňoval som sa za firmu na jednaniach s obchodným partnerom (Čo som tam robil? Pil kávu? Rozprával som sa o počasí?). Ale. Vypracoval som dokument o prijatej technickej dokumentácii od dodávateľa, ktorého správnosť  sme na spoločnom stretnutí vzájomne odsúhlasovali.

A teraz to musí súvisieť ďalej, lebo ešte nevieme, či ste mali kompetencie ako referent, alebo ako zamestnanec archívu, alebo ako projektant. Ďalej. V prípade referenta – ste len sústredili došlú dokumentáciu a urobili ste z nej excelovskú tabuľku. V prípade projektanta, ste okrem kompletnosti dokumentácie vypracovali aj návrhy zmien dokumentov podľa noriem a ďalšej platnej legislatívy. V prípade zamestnanca archívu – ste kontrolovali kompletnosť dokumentácie, pridávali ste jej registratúrne údaje a vykonávali ste z tejto dokumentácie digitálne záznamy.

  • písanie životopisu nie je slohová úloha, ale si treba dať pozor na súvislosti.

Preto každý životopis je nutné prepracovať podľa znenia inzerátu. Napríklad. Pokiaľ hľadajú registratúrneho zamestnanca, tak skúsenosti s prácou v archívoch rozpíšte. Ale, pokiaľ ste v minulosti pracovali v poisťovni (napr. absolventská prax), napíšte to, ale stručnejšie.

  • je vhodné vyvarovať sa vágnym slovesám (sú to neurčité, neisté; nejasné, nepresné slovesá).

Príklad:

MOTIVAČNÝ LIST

Motivačný list v tomto prípade je dokument, ktorý v prvom rade vás motivuje sa čo najlepšie predstaviť "u budúceho zamestnávateľa". V druhom rade motivuje personalistu, že vás pozve na pohovor a zaujali ste ho.

Dobrá rada: 

Ideálne je, keď ste zapísali list maximálne 3/4 (z A4 formátu). 

ŽIADOSŤ O PRIJATIE DO ZAMESTNANIA

Nezabúdajte, že "Žiadosť o prijatie do zamestnania" ešte nevyšla z módy.

Pokiaľ sa potrebujete poradiť, tak zavolajte. Spolu nájdeme vhodné riešenia.

 

Publikované 18. 10. 2018 v Poradenstvo | Zdielať na Facebooku